Steeds meer als Jezus

In de kerk kom je dingen te weten over God en wie Hij voor je is. We geloven dat God bij ons wil zijn. Het gaat ook over de dingen die God niet goed vindt, wat zonden zijn en over hoe je andere mensen kunt helpen en kan laten zien wie God is. Ons doel is om steeds meer op Jezus te gaan lijken, zoals hij vroeger was. Jezus is alles wat God is, maar dan op aarde. Hij is gestorven voor ons, dat is heel mooi. Daarom hoeven wij onze straf niet te betalen, dat lukt ons mensen niet.

Geloofsvragen

Geloven is niet echt lastig. Soms kom ik wel dingen tegen waar ik vragen over heb, zoals de Big Bang theorie. Hoe kan dat? Is er ook een andere mogelijkheid? Ik wil geloven wat er in de Bijbel staat. Ik zou wel willen weten hoe het met de engelen zit. Wat voor soort engelen zijn er? En wat is de gevallen engel, de duivel? Ook ben ik benieuwd wat het verschil is tussen verschillende religies. Dit soort vragen zou ik wel aan de dominee willen stellen.

Kerkwensen

Ik vind het prima om naar de kerk te gaan. Soms zijn de preken wel lastig. Dan dwaal ik in mijn gedachten af naar wat ik thuis wil doen. Gezins- en jeugddiensten helpen wel om het beter te begrijpen. Ik zou wel wat hippere liederen willen zingen in de kerk om God te prijzen. Dat vind ik ook mooi aan de sing-in op Opwekking, om samen met zoveel mensen te zingen. Verder zou ik de diensten moderniseren. Misschien meer dingen in blokken, zodat het niet zo lang duurt en ik mijn aandacht erbij kan houden. Bijvoorbeeld bidden, een lied zingen en dan weer bidden. Ook zou er wel wat meer creativiteit in de livestream mogen, zoals vragen stellen of luisteropdrachten.

Blijf bidden

Voor de kerk in coronatijd hoop ik dat we het geloof niet opgeven en zeker ook niet ophouden met bidden. Ik bid vaak in mijn bed. Dan is het rustig. Dan kan ik voor iedereen bidden, waar ik voor wil bidden. Dan kun je allemaal privédingen kwijt. Je kan alles gewoon tegen God zeggen. De dominee moedigde ons laatst nog aan in de dienst. Soms is het een standaard riedeltje, maar ik probeer ook andere dingen te zeggen.

Last modified: 13 januari 2021