Kerk zijn
Het logo

Begin april 2021 werd het nieuwe logo geïntroduceerd.

Dit logo is géén vervanging van het kerkzegel. Het zegel blijft zijn functie behouden en zal alle officiële stukken van onze gemeente blijven sieren. Het zegel stamt echter uit het niet-digitale tijdperk en bleek daarom niet geschikt voor digitaal gebruik; de symboliek, de tekst en ook de afbeelding zouden niet tot hun recht komen.

Daarnaast waren er in de loop der jaren diverse afbeeldingen en logo’s in gebruik, naast het bestaande kerkzegel. Goed bedoelde initiatieven, maar dit straalde niet de gewenste eenheid uit.

Daarom groeide de wens om één herkenbaar logo te hebben, dat met name gebruikt kan worden in alle digitale communicatie, denk aan deze website, YouTube, WhatsApp, Instagram, etc.

Siegurd van Leusen is verantwoordelijk voor dit nieuwe eigentijdse, frisse en herkenbare ontwerp. Siegurd is lid van onze gemeente en zet zich, achter de schermen, al jaren in voor de website van onze kerk.

2021-logo-def-kleur-mettekst

Waarom nu deze vormgeving?

In het logo zijn elementen uit Loosdrecht te zien, maar ook en vooral de Drie-eenheid.

Geel staat voor zonnestralen en symboliseert God de Vader;

Blauw staat voor waar Loosdrecht bekend om is en dat zijn de plassen, watersport en waterrijk natuurgebied. Ook symboliseert het de Heilige Geest.

In het rood is het kruis te zien en symboliseert onze Heiland Jezus Christus.

Het logo zal op verschillende manieren zichtbaar zijn in de gemeente; alleen het icoon, alleen de naam of juist beide. De stijl en het kleurgebruik stralen echter eenheid uit en zijn herkenbaar, zoals bedoeld.

Sijpekerk-logo-presentatie