Kerk Zijn
Jeugdkerk

Kom jij ook?

Tijdens de morgendienst is er een ‘nevendienst’ voor jongeren van 12 tot 16 jaar,

dit noemen we de jeugdkerk. ‘Neven’ staat voor naast, omdat de jeugdkerk plaatsvindt tijdens (naast) de dienst in de kerk.

Tijdens gezinsdiensten en jeugddiensten is er géén jeugdkerk omdat wij deze diensten samen met de jongeren in de kerk willen vieren.

Jeugdkerk start om 10.00 uur in de Oude Pastorie (achter de kerk), met uitzondering van de Avondmaalsdiensten waarbij we samen met de gemeente in de kerk starten.

Bij jeugdkerk hoef je dus niet zo lang stil te zijn. Sterker nog, we willen graag dat je je mond open doet! Want nadat we zijn begonnen met zingen en bidden, lezen we een stuk uit de bijbel en willen daar samen over praten.

In die gesprekken proberen wij dan samen de betekenis te zoeken van wat we hebben gelezen en dan te bedenken wat dat voor onszelf in deze tijd te betekenen heeft. Hiervoor gebruiken we dezelfde methode als die bij de kinderkerk wordt gebruikt, namelijk ‘Vertel Het Maar’.

We starten in de Oude Pastorie en gaan gelijktijdig met de kinderkerk terug naar de kerk en sluiten daar aan voor het dankgebed, de collecte en de zegen.

Hiernaast vind je de data ->

Wil je meer weten? Laat het weten! jeugdouderling@sijpekerk.nl

‘Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die hij liefheeft.’

Efeziërs 5: 1

Dus nog even kort…

Voor wie?

• Iedereen van 12 jaar tot 16 jaar

(Dus meestal vanaf dat je naar de middelbare school gaat)

Waar?

• De Oude pastorie, achter de kerk.

Wanneer?

Elke zondag 10 uur, maar niet…:

• op de eerste zondag van de maand, want dan is het gezinsdienst;
  • op zondagen waarop er ook een jeugddienst is;
  • op christelijke feestdagen zitten we samen in de kerk;
  • als er wordt gedoopt of bij belijdenis- en bevestigingsdiensten;
  • op zondagen dat het heilig Avondmaal wordt gevierd.Dan is er wel jeugdkerk, maar starten we in samen de kerk, en komen niet meer terug (net als de kinderkerk).

Wanneer is er Jeugdkerk?

• zondag 17 maart