Ik weet niet of het specifiek vanuit Jezus komt, maar ik vind rust en zekerheid in mijn geloof. Ook ervaar ik leiding in mijn leven.

Stoppen of niet stoppen?

Ik heb een concreet voorbeeld daarvan. Tussen 2006 en 2018 was ik heel actief bij muziekkorps Beatrix’. Dat was een erg intensieve periode, in het weekend ben je vaak weg voor een optredens, wedstrijden en trainingen. Ik dacht er al een tijdje over na om te stoppen. Mijn gevoel zei stoppen, mijn verstand zei doorgaan. Ook vroegen ze mij om te blijven, waardoor ik extra in dubio zat.

Op een zondagmiddag heb ik daar expliciet voor gebeden en had vrede met wat de uitkomst ook zou worden. ’s Avonds ging ik naar een dienst in de VEG. De preek in die dienst gaf me mijn antwoord. Het ging letterlijk over hoe je hobby tussen jou en de Heer kan staan. Toen wist ik het. Ik dacht: als ik nu niet luister, ben ik letterlijk schijnheilig bezig. Dat was één van mijn grootste bemoedigingen.

Sinds ik met Beatrix’ ben gestopt, heb ik veel meer focus op mijn geloof. Ik bid veel en neem wekelijks ruim de tijd voor mijn eigen Bijbelstudie.

Samenbindend

Ik woon in Hilversum, maar ik heb nooit getwijfeld om in de Sijpekerk te blijven, ik zit hier erg op mijn plek. Wat voor mij erg bemoedigend was, waren de reizen die we samen de gemeente hebben gemaakt naar Zuid-Afrika en in 2014 ook naar Israël. Vooral de reis naar Zuid-Afrika heb ik heel intens ervaren. Het was enorm samenbindend om daar samen – zeker ook gezien de armoede die we zagen – ons geloof te beleven en hier elke dag mee bezig te zijn.

Oordeel niet

Als een van de weinigen ben ik in de Sijpekerk uit de kast gekomen. Dat was natuurlijk spannend, maar daar is heel goed op gereageerd. Ik zit helemaal op mijn plek in onze gemeente. Ik zou aan elke gemeentelid willen meegeven om niet te oordelen over anderen of andermans situaties, ook als je zelf een andere mening of standpunt hebt. Ik denk dat Jezus dit ons heeft geleerd en daarom probeer ik dit zelf ook toe te passen in mijn eigen leven.

Last modified: 13 januari 2021