Unieke film ‘Where are you Adam’

In de Sijpekerk wordt op vrijdagavond 2 februari de film ‘Where are you Adam’ getoond, van de Oekraïense regisseur Aleksandr Zaporoshchenko. Hiermee wordt geld opgehaald voor hulp aan mensen in Oekraïne.

‘Where are you Adam’ geeft een kijkje in het leven van de Grieks-Orthodoxe monniken op het schiereiland Athos; een wereld waar de tijd niet door de klok wordt beheerst. De Oekraïense producer Alexandr Plyska, heeft een tijd samen geleefd met de monniken en zo unieke toegang gekregen tot het eeuwenoude kloosterleven dat normaal gesproken niet toegankelijk is voor buitenstaanders. De documentaire volgt gelovige mensen die helemaal opgaan in hun werk en gebed, hun beproevingen en diverse moeilijkheden. Alles in een ritme omgeven door stilte en de prachtige natuur van het eiland Athos. Vier jaar lang is er gefilmd, waarbij niets in scène is gezet. Het resultaat is een prachtige documentaire van 80 minuten met unieke beelden die een diepe indruk achterlaten.

De film is al in veel landen vertoond en heeft diverse prijzen gewonnen. De ondertiteling is in het Nederlands. Katia Novikova zal de film introduceren en er is een inleidende video van filmmaker Alexander Plyska. Na afloop is er de mogelijkheid voor vragen en verder gesprek.

Om een indruk van de film te krijgen, kunt u de Nederlandse trailer bekijken. Deze vindt u via de QR code op de poster of door op YouTube te zoeken naar ‘Nederlandse trailer Where are you Adam’.

De avond start om 20.00 uur in de Sijpekerk (Nieuw-Loosdrechtsedijk 17, Loosdrecht).
De toegangsprijs is € 10,00. (t/m 21 jaar gratis toegang).

Voor meer informatie of reserveren (niet verplicht) kunt u mailen naar filmloosdrecht@gmail.com.
Last modified: 16 januari 2024