Gemeente
Oude Pastorie

De Sijpekerk heeft de beschikking over de Oude Pastorie. Dit is van oudsher de woning van de predikant van de gemeente. Het gebouw wordt nu vooral gebruikt voor kerkelijke activiteiten. Denk hierbij aan de zondagsschool tijdens de zondagse erediensten, leerhuis, catechisatie, oefenavonden van Praise Loosdrecht en meer van dit soort kerkelijke activiteiten. Daarnaast is het mogelijk om de Oude Pastorie te huren voor uw (kleinschalige) feesten en partijen. Het gebouw bestaat uit drie zalen: de grote zaal, de schouwkamer en de crècheruimte. Deze zijn niet afzonderlijk van elkaar te huren. Indien u de Oude Pastorie wilt gebruiken, kijk dan op kerkgebouw/verhuur gebouwen.

De grote zaal is geschikt voor groepen tot ± 60 personen, hierbij gebruikt men vaak de schouwkamer voor een eventuele buffetmaaltijd. In de crècheruimte kunnen kinderen zich goed vermaken, deze ruimte beschikt over een kleurentelevisie met videorecorder. Via de achterdeur komt u op ons buitenterras. Dit terras is bij huur van het pand ook tot uw beschikking. Houd er wel rekening mee dat er (behalve een picknickbank) geen tuinmeubilair aanwezig is en de tafels en stoelen van binnen niet naar buiten verplaatst mogen worden. Naast het gebouw bevindt zich een grote parkeerplaats; parkeren is gratis. In overleg is het mogelijk om gebruik te maken van een cateringservice. Het is belangrijk dit ruimschoots van tevoren aan ons door te geven.

foto-gemeente-pastorie-01