Informatief
Open Kerk

Open Kerk zomer 2023

Terugblik Open Kerk met expositie Botanica Biblia, bijbelse planten, 2023

“Met deze expositie heeft de Sijpekerk weer een verrassend onderwerp te pakken”, zo stond in de Gooi- en Eemlander te lezen. En verrassend was het zeker, wanneer we de bevindingen lezen in het Gastenboek.

Gemiddeld zo’n 30 bezoekers kregen we per zaterdag, en de reacties over de kerk, de tentoonstelling en de ontvangst waren enthousiast. Zowel van buitenlandse bezoekers als van inwoners van Loosdrecht. Eén van hen bekende al 40 jaar langs de kerk te zijn gereden en nog nooit binnen te zijn geweest…..En er was een bezoekster die drie maal is geweest! Vaak leverde een bezoek mooie gesprekken op.

Nadat er een bericht op de PKN-Petrus website was geplaatst bleek er zelfs van andere kerken belangstelling om deze tentoonstelling over te nemen! Een paar bezoekers had deze suggestie ook al in het gastenboek geschreven. Maar voorlopig houden we het bij onze eigen Sijpekerk.

Allen die hebben meegewerkt aan deze Open Kerk heel hartelijk bedankt voor hun inzet!

De werkgroep Open Kerk

De werkgroep

Klaus, Barbara, Marry, Ina, Tineke, Nelly, Eduard en Christien.